Præsentationsteknik, budskabs- og medietræning

Budskabs- og medietræning
Jeg tilbyder medie- og budskabstræning, hvor vi tager udgangspunkt i de gode historier i skal have ud, og samtidig træner nogle af de svære historier, så I er forberedte.
Jeg skræddersyer forløb af kortere eller længere varighed.
Husk at det aldrig er nok at træne en direktion eller leder, vi er også nødt til at se på hvordan indholdet bliver skabt.

Det store arbejde skal sive ned igennem organisationen – og forandre hele organisationens arbejde og tilgang til ekstern kommunikation. Det kan derfor også være nødvendigt at overveje om et par nøgle-medarbejdere bør trænes, for at forstå, hvad der skal leveres.
Præsentationsteknik
PowerPoint-præsentationer er en nødvendig del af hverdagen for de fleste organisationer, men meget få bruger faktisk den nødvendige tid på at planlægge den gode historier, får styr på modtageren og deres forventninger, og tage stilling til hvad I som organisation kan bruge anledningen til.
Jeg har i flere omgange kørt forløb med organisationer, hvor vi både har arbejdet med:

1) storytelling – altså det at skabe en sammenhængende fortælling
2) Simplificering af selve slideshowet, både grafisk og sprogligt
3) Reel præsentationstræning
Min erfaring er, at de medarbejdere, der levere præsentationerne er nødt til at gennemgå et lignenede forløb for reelt set at forstå hvad de skal levere til deres leder, og derved gøre denne i stand til at performe bedst muligt.